5 Ekim 2020 Pazartesi

Güvenlik Üzerine

Güvenlik Üzerine

    En başından beri, doğası anlık ve akışkanlık olan bir evrende mükemmel bir şekilde güvende olma isteğinin bir çelişki olduğu açık olmalıdır. Ancak çelişki, güvenlik *arzusu* ile değişimin *gerçeği* arasındaki basit çatışmadan biraz daha derindir. Güvende olmak, yani yaşam akışından korunmak istiyorsam, yaşamdan ayrı olmak istiyorum demektir. Fakat beni güvensiz hissettiren tam da bu ayrılık duygusudur. Güvende olmak "Ben"i izole etmek ve güçlendirmek anlamına gelir, ancak beni yalnız ve korkmuş hissettiren tam da bu izole bir "Ben" olma hissidir. Başka bir deyişle, ne kadar çok güvenlik elde edebilirsem, o kadar çok güvenlik arzusu içinde olacağım.

Daha açık söylemek gerekirse: Güvenlik arzusu ve güvensizlik hissi aynı şeydir.

Alan Watts

Filozof

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder